Hai-O jangka pendapatan meningkat 10%
SYARIKAT pemasaran pelbagai peringkat, Hai-O Marketing Sdn Bhd menjangka pendapatannya meningkat kepada sekurang-kurangnya 10 peratus bagi tahun kewangan yang berakhir pada 30 April 2010, dipacu aktiviti promosi dan iklannya yang agresif.
Pengarah Urusannya Ng Lip Yong, berkata sejak Mac, syarikat itu menjalankan kempen promosi yang giat membabitkan iklan televisyen serta menukar rupa bentuk 30 papan tanda besarnya.
“Kami menampilkan lebih banyak papan tanda besar dengan rupa bentuk lebih moden di sepanjang lebuh raya dan di lokasi strategik, jadi semua orang akan tahu mengenai Hai-O.
“Moral tinggi dalam syarikat sekarang dan ini sebenarnya memberikan keyakinan kepada pengedar kami,” katanya.
yarikat itu mencatatkan pendapatan RM350 juta dalam tahun kewangan berakhir 30 April, 2009, pertumbuhan lebih 20 peratus daripada RM280 juta dicatatkan tahun sebelumnya.
Syarikat itu sudahpun mencapai sasaran 100,000 anggota tahun ini.
Menurut Ng, Hai-O berharap dapat menambah sekurang-kurangnya 3,000 anggota aktif baru sebulan sebelum akhir tahun ini.
“Apabila ekonomi kurang baik, itulah masanya biasanya ramai orang mencari pendapatan tambahan. Saya rasa ekonomi Malaysia sedang berada di fasa pemulihan yang menjadikan situasi bertambah baik sekarang,” katanya.
Ng mendedahkan bagi menggalakkan lebih banyak perniagaan baru, syarikat itu menawarkan beberapa skim insentif kepada pengedarnya yang mencapai sasaran khusus.
Baru-baru ini, syarikat itu membelanjakan RM2.4 juta untuk menghantar 426 pengedar mengerjakan umrah di bawah skim berkenaan.
Ini juga adalah kumpulan terbesar di bawah skim ini. Syarikat itu mengadakan program insentif yang sama pada 2004 dan 2007, tetapi membabitkan hanya kumpulan yang kecil. - Bernama
0 comments:
Post a Comment